Jump to content

Nicola

Snr Member
  • Content Count

    278
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Nicola

  1. :lol: Australia post is teasing me Date/Time Activity Location 16/11/11 05:31 In Transit TUGGERANONG DC ^ the fish <_<
  2. Haha, i thought it would be easy too, but that stuff is THICK! i had to go veerrryyy slowly so it was even and not big blobs in some parts and next to nothing in others Haha.
  3. True dat, better than having a tank imploding everywhere, what.a.mess that would be.
  4. Darn, Hopefully the leak is easy to fix, rather than having to dismantle the tank and re-silicone everything. (Siliconing my divider in made enough of a mess, would not want to do a whole tank, O.O) the 50L is the biggest tank i have had, the small one in the lounge room 28L, is full of goldfish and a sucker fish of some description that likes to launch itself at the fish evil thing. Am hoping to get my fish by the end of the week or early next week :)
  5. :lol: i know it doesn't look very big Haha, But It works And hopefully the fish will be happy, even though they have to share with a snail How many fish are in ur tank? Am guessing its a sorority? :P
  6. Close, its a 54L(but with all the rocks in there i would say is holding bout 48-50L of water), divided as close to the middle i could get it, cut a slit in the mesh so that the bubble wall was on both sides
  7. Well since i shall be finally getting my new fish soon, i decided to redo my tank so it was a tad more suitable... I added more rocks, a bubble wall that doesn't put out tooo much force, and some plants ( yeah i know ones non aquatic as it was pointed out to me, oops) Plants include some crypts of some sort, hair grass and Curly ivy Just have to get a background for the outside of the tank that is better than my purple floral curtains... Full view of tank Left side of tank Right side of tank and one of the apple snails, there is one in each side of the divide, Odd little snails t
  8. Got some hair grass, some sort of Crypt.. and Curly ivy...(whatever that is, its green :P )

  9. :D just paid for my Fish ^.^

  10. Anyone know usually what kind of plants Petbarn has? :/

    1. Matt_95

      Matt_95

      mostly non-aquatic ones that will quickly rot. Last time I went to my local one the planted tanks were full of plastic plants, the sign said "live plants :/

    2. Nicola

      Nicola

      Hmm Well my local one has like a BIIGG Display tank full of plants in the middle of the store :dontknow: hence i was assuming they were aquatic plants. :/

  11. Yan should have some good planting idea's her planted Angel tank looks AWESOME :)
  12. Yay's my fish are in Australia ^.^

  13. one of those Circle drill bits that drill BIG holes...?
  14. I would use the Selley's Glass silicone, its safe for Aquariums.
  15. Well!, finally managed to divide my fishtank :/ made a bit of a mess though.

    1. les

      les

      I use thin strips of glass that act like runners for the partition to drop in to

    2. mumofthehoarde

      mumofthehoarde

      and where are the pics of your DIY???

    3. Nicola

      Nicola

      On my facebook :P http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150376666844287&l=8f431b593b

    4. Show next comments  6 more
  16. Glad its working then. I'm using Plastic cross stitch mesh to divide my tank, no drilling(yay)
  17. rather than drilling Big holes drill small ones in a grid like pattern similar to this http://www.petfish.net/kb/entry/365/
  18. Anyone know if the Newest shipment of Betta's has come in from thailand yet with all the flooding going on over there?

    1. Nicola

      Nicola

      Thanks for easing my mind somewhat Lol.

    2. Matt_95

      Matt_95

      She just said on facebook that they are in the air, not sure what's happening now...

    3. Nicola

      Nicola

      Yea, i am highly confused now, i saw that too :dontknow:

    4. Show next comments  6 more
  19. Hoping i get my fishy from AB soon D:

    1. Nicola

      Nicola

      Noooo, do not plan on breeding them at all. I just dunno if the shipment has come in yet or not :dontknow:

    2. mumofthehoarde

      mumofthehoarde

      sound beautiful.,..photos in due time...

    3. Nicola

      Nicola

      when they are in my grasp i will be taking photo's lol

    4. Show next comments  6 more
  20. Big thanks to her for all the hard work that she does to make sure everyone get's their fish in tip top condition! It is appreciated by a lot of people. :bighug:
  21. Back from the zoo! With over 500 photo's......hum.... oops.

  22. Okayyyy Long day, bed time..national zoo tomorrow! wheeeeeee! :)

  23. OMG LOL!. It took me a while to figure out what that cat was doing! XD haha! The Mini Aqua one internal filter in the coldwater tank is really really quiet, sometimes i think its broken o.O but then see the outflow of water moving part of the fake plants.
  24. Some Internal filters come with spray bars but they aren't super long they are about 8cm long.. the Aqua one filter in the goldfish fishtank has a spray bar that i can attach.. its the Aquaone 302F-LV Its a mini internal filter. < The spray bar attached to the spray bar elbow attached to the outlet adapter < the stuff that comes with it < what it looks like :)
×
×
  • Create New...